ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. ЯК МОТИВУВАТИ ДИТИНУ ДО НАВЧАННЯ.
Емоційне відношення до навчання значною мірою впливає на закріплення нового матеріалу. Так, якщо дитині цікаво, чим вона займається, тоді вчитися їй легко, але якщо вона працює над певною інформацією через силу, навчання для неї стає справжньою тортурою. Саме тому таким важливим є формування і підтримування у дитини мотивації (інтересу) до навчання (навчальних предметів), особливо тепер, в період “вимушених канікул”. Ось декілька порад для батьків стосовно підтримки у дитини інтересу до навчання:
- Спробуйте для початку уникати наказового тону в спілкуванні з дитиною щодо уроків. Батьки, які взяли командний тон за норму, припускаються великої помилки. Дитина — не підлеглий. Вона рівноправний член сім’ї разом із батьками. Просто в неї ще мало знань і життєвого досвіду. Вона ще маленька, вона навчається.
- Перш ніж очікувати від дитини засвоєння матеріалу, необхідно показати, як це робити. Тільки після цього у неї з’являється інтерес. В іншому разі вона говоритиме: “Мені це не цікаво”, “У мене не виходить”, “Я це не хочу робити”. Важливо не сприймати ці слова буквально, усвідомлюючи, що дитині поки що не зрозуміло, як зробити завдання або засвоїти матеріал, а значить, їй потрібна допомога. Щойно у дитини почне виходити, неулюблений предмет сподобається.
- Навчіться хвалити та заохочувати свою дитину. Це краще діє, ніж довгі сварки та бурчання. З часом малюк вчиться розуміти приємні відчуття, отримані від похвали,і робитиме усе, щоб знову відчути ці емоції.
- Пориньте у світ дитини. Нехай завдання та вправи стануть ближчими та більш зрозумілими для юного дослідника. Для цього достатньо рахувати не просто цифри, а, наприклад, голи улюбленої футбольної команди, чи перетворити перше знайомство із хімічними елементами на казкову історію. Для вчителів чи батьків це не так уже й важко, а от дітям – значно зрозуміліше.
- Створіть «дерево досягнень».Намалюйте на аркуші ватману дерево з численними коричневими гілками і виріжте жменьку «листя» з кольорового паперу. Щоразу, коли дитина буде відчувати, що в процесі навчання вона чогось досягла, наприклад, добре вивчила вірш чи змогла вирішити складну задачу, вона може записати це на листочок і прикріпити на дерево. Згодом дерево буде схоже на вражаючу густу, пишну крону!
- Жодне питання дитини не повинне залишатися без відповіді. Ніколи не уникайте її «чому», незалежно від вашої зайнятості. Детально і з цікавістю відповідаючи на всі питання, ви формуєте в дитини установку, що процес пізнання нового – це цікаво, і важливо.
- Особиста мотивація дитини виходить із можливостей діяти самостійно й приймати рішення без втручання дорослих.Якщо дитина каже, що вона впорається сама, не потрібно їй заважати. Якщо дитина бере на себе відповідальність, вона повинна йти до кінця. Не треба боятися, що її спіткає невдача або вона отримає погану оцінку. Не варто вимагати від дитини занадто багато. Ставте для неї посильні завдання.
- Необхідно пояснити дитині, що навчання полягає не тільки в отриманні відмінних оцінок, а й у можливості виправити власні помилки, і найголовніше – в отриманні знань, які стануть у нагоді дитині в житті. Дітям потрібно дати зрозуміти, що оцінки для батьків – не головне. Це допоможе їм орієнтуватися не на зовнішнє оцінювання знань, а на внутрішню мотивацію отримання цих знань.
Як говорити з дітьми про мінну безпеку?
🧸 Виберіть час, коли дитина не зайнята грою чи мультфільмом.
📚 Скажіть, що зараз ви вивчаєте щось абсолютно нове і дуже важливе. Попросіть в неї допомоги, щоб запам’ятати цю інформацію.
🔺 На картинці — протипіхотна осколкова міна направленої дії МОН-50. Покажіть це зображення дитині й запитайте, чи знає вона, що це. Спочатку краще показати ілюстрацію, а іншого разу — реальне фото.
🤔 Запитайте дитину, на що їй схожий цей предмет.
🥫 Після того, як послухаєте думки дитини, поясність: предмет на картинці називається «міна».
Вона може бути темно-зеленого або темно-коричневого кольору. За розміром — як невелика банка з варенням, зеленим горошком чи газованим напоєм.
Міни — дуже небезпечні і можуть сильно нашкодити. Цю, до прикладу, закопують повністю у ґрунт, ззовні залишається тільки пристрій для підриву. Якщо його зачепити, міна вистрибує догори, як жабка, вибухає та вражає множинними дрібними осколками. Тож варто завжди уважно дивитись під ноги.
🤓Попросіть дитину запам’ятати 3 простих правила: бачиш міну — 1. Не підходь! 2. Не чіпай! 3. Повідом дорослих чи 101 ДСНС України.
Навчайте дітей правил мінної безпеки та бережіть близьких 🙏/ ДСНС України
Немає коментарів:
Дописати коментар